Meglepően sokszor futunk bele abba a kérdésbe, hogy: „Honlap? Az meg minek?”. Pedig most már kortól, nemtől, lakhelytől függetlenül életünk meghatározó részét töltjük számítógép és okostelefon illetve – ehhez kapcsolódóan – Internet előtt. Ezen kár is lenne vitatkozni. Vállalkozóként nem dughatjuk a fejünket homokba, mikor cégünk online jelenléte kerül szóba.
MILYEN KIFOGÁSOKKAL TALÁLKOZHATUNK?
„Honlap? Azt meg minek?”
Még akkor is szükséges egy honlap, ha nincs túl sok termékünk vagy szolgáltatásunk, ha nem lehet online vásárolni nálunk, nem akarunk naponta tartalmat frissíteni. Miért? HOGY OTT LEGYÜNK. Mert terméket és szolgáltatást a fizetésképes célközönség javarészt Interneten fog keresni. Nem újságban, nem szórólapon. Ha nincs a vállalkozásnak egy igényes weboldala, amin tájékozódhatnak a látogatók a szolgáltatásról (Bemutatkozás), vagy léphetnek velünk egyszerűen kapcsolatba (Elérhetőségek / Kapcsolat), akkor majd találnak mást, akiről könnyebben találnak információt a világhálón.
„Így is jól megy a vállalkozás”
Tegyük fel, hogy vannak olyanok, akik megelégszenek a jelenlegi állapottal és nem szeretnék, ha vállalkozásuk bővülne vagy fejlődne. Akkor is gondoljunk azokra az ügyfeleinkre, vásárlóinkra, akik a jelenlegi szintünket biztosítják!
Nekik is egyszerűbb a honlapunkat felkeresni az elérhetőségünkért, mint a telefonkönyvükben vagy a levelezésükben keresgélni.
Nekik is könnyebb továbbajánlani minket egy link megosztásával, mint manuálisan kiírkálni a vállalkozás adatait.
HONLAP... RENDBEN, DE HOGYAN FOGJAK HOZZÁ?
Ha a vállalkozásod nem weblapok készítésével foglalkozik, akkor egymagad sehogy. Ne értsd félre, lehetséges, hogy a megfelelő instrukciók és szakmai anyagok birtokában magad is el tudnál készíteni egy honlapot (például egy CMS rendszeren, mint amilyen a WordPress vagy a Joomla, alapuló honlap megkreálása nem ördögtől való dolog), de kertelés nélkül feltesszük a kérdést: valóban ér annyit 50.000 Ft megspórolása, hogy a weblapkészítés rejtelmeivel töltsd azt az időt, amit a vállalkozásodra is fordíthatnál? (Erre a kérdésre, mindenkinek megvan a lehetősége saját választ adni, a mi válaszunk egy határozott NEM.)
Tehát kérd szakember segítségét (a miénket, a miénket!). Itt szakértelemben és árakban is találhattok majd nagy különbségeket, sajnos nem ritkán a kettő nem is áll arányban egymással.
Egy induló és/vagy korlátozott költségvetéssel gazdálkodó vállalkozásnak egy fentebb említett CMS – tartalommenedzsment – rendszerre épülő honlap több, mint tökéletes megoldás:
- anyagilag gazdaságosabb elkészíttetni
- mindent tud, amit egy bemutatkozó honlapnak vagy induló webáruháznak tudnia kell – sőt még annál is többet – ráadásul bővíthető, fejleszthető
- elkészülte után szaktudás nélkül is frissíthető a tartalom (A TeMarketinged alapszolgáltatása például, hogy weblapra történő megbízásnál a weblap átadása után személyes vagy online oktatást tartunk a honlap kezeléséből, kiegészítve egy alap SEO (keresőmotoros optimalizálással kapcsolatos) tanácsadással.
Reméljük, sikerült kicsit rávilágítanunk a saját honlap fontosságára. Ha bármilyen kérdésetek merülne fel, nyugodtan írjatok nekünk Facebook-on, emailben az info@temarketinged.hu címre vagy honlapunkon.