Online jelenlét lépésről lépésre

Az online jelenlét a felgyorsult, digitális világban elengedhetetlen. Nem mondjuk, és sosem fogjuk azt mondani, hogy helyettesítheti azt a fajta reklámot, amikor a Juli néni lépten nyomon az üzletünket dicséri. Juli néni szuper marketing, kívánunk mindenkinek sok-sok Juli nénit. De már a Juli néniknek is van Facebook oldala, hogy lájkolhassa az unokák képeit. Juli néninek is van skype-ja, hogy video chatelhessen az ország túl végén élő régi barátnéjával. Sőt, Juli néninek is van okostelefonja, amit a fia adott neki szülinapjára, még akkor is ha az nem egy csúcsmodell és ha nem is igazán tudja használni.
 
Vannak vállalkozások, akik azt várják, hogy egyszer csak betéved véletlenül egy Juli néni, akit a létező legmagasabb színvonalunk szolgálunk ki, és majd Juli néni ideküld egy másik Juli nénit, azután exponenciális gyorsasággal meghódítjuk a világot. Nem mondjuk, hogy ebben nincs potenciál. Csakhogy ez vitathatatlanul lassú folyamat és bizony az első Juli néniig, utána pedig az első és második Juli néni között (és így tovább) is kell fizetni a vállalkozással járó költségeket, amiknek a várakozási idő alatt nincs megtérülése. Emiatt a vállalkozás lehet, hogy éppen addigra kénytelen lehúzni a rolót, mikor már tényleg elkezdtek volna jönni a Juli nénik tevékenykedéseiből származó érdeklődők.
 
Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy egy jól beállított, néhány ezer forintos Facebook hirdetéssel egyszerre akár 10-15 Juli nénit is elérhetnénk? És minden alkalommal, mikor egy Juli néni kedveli a hirdetésünket, az adott Juli néni több száz ismerősét is elérjük. Az ő kattintásaikért ráadásul már fizetnünk sem kell.
 
 

A MARKETING NEM EGYENLŐ A SOK MILLIÓS REKLÁMOKKAL.

 
 
A marketingben a megfelelő tudás sok százezer forintot tud kiváltani. Persze nem mondjuk, hogy ha beindul a biznisz, nem lesznek majd százezres Google Ads kampányai, de higgye el, mire idáig jutunk, addigra ez az összeg gond nélkül el lesz különítve a marketing tevékenységekre.
Addig is mi a teendője?
Nézzük át a legismertebb lehetőségeket lépésről lépésre, a szükséges költségek és szakmai tudás szerinti növekvő sorrendben.
 
  1. Céges Facebook oldal
    + Ingyenes, csak egy profil kell hozzá, amin keresztül létrehozza
    + Léterhozása és kezelése nem igényel magasabb szakmai tapasztalatot és puskázni is lehet a már befutott Facebook oldalakról

    + Meghívhatjuk rá ismerőseinket, és megosztások kérése révén egészen hamar akár 50-100 követője is lehet az oldalnak
    Szükséges hozzá egy igényes logo, ami a céges profilkép lesz
    Legalább heti rendszerességgel kell bejegyzéseket közzétenni, lehetőleg a célközönsége számára releváns témában
    – Megfelelően és gyorsan le kell reagálni a kommenteket és messenger megkereséseket
    Szükség van egy adatkezelési tájékoztatóra, amit nem árt, ha egy jogász is átfut (ez majd a honlaphoz is felhasználható lesz), mert az Impresszum részben a Facebook-on megadott adatok kezeléséről nyilatkozni kell (hivatkozva az Adatkezelési tájékoztatónk megfelelő részére)

  2. Egyéb Social platformok (pl. Instagram, Youtube, LinkedIn)
    +
    Szintúgy ingyenes, ahogy a Facebook esetében is és hasonló előnyei is vannak
    + Ha van egy okostelefonunk, akkor remekül filterezett képeket és egészen korrektül megszerkesztett videókat készíthetünk Instagramra és Youtube-ra
    + Míg a Facebook, Instagram és Youtube csatornáin keresztül megcélozhatjuk a vásárlókat, addig a LinkedIn-en keresztül esetleges partnerek, befeketetők felé mutathatjuk be cégünket
    – Ezekre a platformokra is kell az Adatkezelési tájékoztató
    – Itt is érvényes a heti rendszerességű bejegyzések készítése és a kommentek / üzenetek kezelése, ami azért 3-4 platformnál már nem kevés időráfordítást igényel
     
  3. Google cégem
    + Ingyenes
    + Beállíthatja elérhetőségeit, telephelyét, nyitvatartását, képeket tölthet fel vállalkozásáról, melyek utána megjelenhetnek a Google Keresőjében
    + Használata nem bonyolult
    + Nem igényel heti rendszerességű idő ráfordítást
    + Akár egy kis egyszerű bemutatkozó oldalt is készíthet vállalkozásáról
    – Mivel nem igényel rendszeres odafigyelést, sokszor elfeledkeznek róla, hogy az esetleges adatváltozások itt is módosításra kerüljenek
    – Értékelések, hozzászólások megfelelő módon és időben történő kezelése
    – Nem várható belőle olyan számú érdeklődés vagy vásárlás, mint a Social platformokról
     
  4. Hírlevelek (pl. Mailchimp)
    +
    Platformtól függően valamennyi email-címig ingyenes a használatuk (utána sem egy nagy összeg)
    + Használatuk egyszerű, nem igényel különösebb szakmai tudást, csak némi kreativitást és logikát
    + Meglepően jó eredményeket lehet elérni egy-egy ötletesen megfogalmazott levéllel
    + Social oldalainkon és személyes módon is lehet gyűjteni email címeket az adatbázisba, nem feltétlen kell hozzá fizetett kampányt indítani
    – Amíg nem szerez benne egy kis gyakorlatot, egy hírlevelen biztosan órákat fog szüttyögni
    – Itt már tényleg elengedhetetlen az adatkezelési tájékoztató, hiszen a hírlevelekhez legalább nevet és e-mail címet el fogunk kérni, amik személyes adatok és a GDPR köti a kezünket ezek kezelésével kapcsolatban
     
  5. Honlap
    + Újabb online platform, ahol megtalálható lesz a cég
    + A vállalkozás hitelességét, komolyságát tükrözi
    + Leendő ügyfelei, vásárlói egy helyen megtalálhatnak minden szükséges információt, beleértve a kapcsolatfelvételi lehetőségeket
    + Mérhetővé válik, hogy pontosan kik érdeklődnek a szolgáltatása iránt (
    ha nyomonkövetett linkeket használ a Social platformok bejegyzéseiben és a hírlvelekben, akkor nagyon egyszerű pontosan nyomonkövetni a látogatók forrásait is)
    + Lehetőség, hogy a Google keresőjéből is eljussanak vállalkozásához
    + WordPress honlapoknál nincs szükség fejlesztőre új tartalmak (cikkek, oldalak, munkatársak) feltöltéséhez, sőt egyszerűbb átalakításokat is el lehet végezni felhasználóbarát admin felületén, szakmai tudás nélkül is
    – Költséges, bár költsége függ az elképzelt weblap összetettségétől (
    mi egy Google- és mobilbarát, egyedi igényekre szabott bemutatkozó weboldalt kedvező áron, már 50.000 Ft-ért elkészítünk, vegye fel velünk a kapcsolatot)
    – Rendszeres karbantartást igényel (frissítések, biztonsági mentések), ami megtanulható ugyan szakmai képzettség nélkül is, de időt és nagyfokú odafigyelést igényel
     
  6. SEO (Kereső optimalizálás)
    + Plusz anyagi ráfordítást nem igényel
    (kivéve ha szakemberrel készíttetjük – mint pl. a Temarketinged -, de ebben az esetben rengeteg időt spórolhat meg)
    +Akár fizetett hirdetések nélkül is, csak a Google-ben való megjelenéssel, rengeteg új érdeklődőt és vásárlót szerezhet
    + Kis betanulással, szakmai tudás nélkül is tud majd tenni a jobb Google helyezéséért
    – Rendkívül időigényes, ha az ember maga csinálja, folyamatos odafigyelést igényel
    – Bizonyos optimalizálásokat a weblap fejlesztője fog tudni csak elvégezni (ha nincs ilyen jellegű szakmai végzettsége)
     
  7. Facebook fizetett hirdetések
    + Sokfajta opció van, aszerint, hogy milyen eredményt szeretne elérni (márkáját népszerűsítené, több terméke szeretne eladni, csak egy adott kampányt vagy eseményt szeretne széles körben ismertté tenni stb.)
    + Már egészen kis költségkerettel is remek eredményeket produkál, ha alaposak a beállítások
    + Maga a hirdetés létrehozása és technikai beállítása nem igényel szakmai tapasztalatot
    – Mivel bármilyen fizetett hirdetésnek úgy van értelme, hogy a beérkező adatokat elemezzük és a levont következtetéseknek megfelelően finomítjuk a hirdetést, ezért célszerű érteni a Facebook Insight és a Google Analytics felületeihez, tudni kell célokat és konverziókat (értsd: Az a cselekvés, amit a weboldal látogatójánál el szeretnénk érni, pl. feliratkozás, vásárlás) beállítani, ami szakmai előélet nélkül nem egyszerű
    – Üzleti partnereknél (B2B) nem olyan jók az eredmények, mintha lakossági vásárlókat / ügyfeleket (B2C) szeretne elérni (Üzleti partnerekhez a Google Ads és a LinkedIn fizetett hirdetések javallottak inkább)
     
  8. Google Ads
    + Egy jól beállított keresőhirdetéssel nem csak lehetséges érdeklődőket célozhat meg, hanem olyanokat, akik ténylegesen keresést indítottak a velünk kapcsolatos témában, vagyis rendelkeznek vásárlási szándékkal
    + Hatalmas adatbázis
    + Ha a weboldal SEO-ja, a kulcsszavak és a célközönség jól be van állítva, akár napi 1000 Ft költségkeretből is látványos eredményeket lehet elérni – Az összes fenti lehetőségnél költségesebb (de megtérül!)
    – Rengeteg a beállítási lehetőség, ami pozitív a minél pontosabb célzásoknál, azonban nagyon könnyen bele lehet gabalyodni, ezért érdemes ezt szakemberekre bízni, máskülönben sok pénz mehet ki az ablakon feleslegesen (
    bízza ránk Facebook és Google Ads hirdetéseit)
Mindegy, hogy a fenti folyamat melyik pontján érzi szükségét szakember bevonásának, mi itt vagyunk Önnek és segítünk felvirágoztatni vállalkozását!

KÉRJEN EGYEDI AJÁNLATOT

Szólj hozzá!